Yes we can 6 - Kennsluleiðbeiningar

Hlustunartextar með kveikjumynd Section 1 Read the question for section one. Now listen and choose the right answer. • I love visiting my grandparents. They live in a little cottage. I have got a friend who lives next door. Sometimes he comes over to play. • Sometimes my cousin gets very irritating. She is an only child and a bit spoilt. Today she is wearing red sweater and grey trousers. What are you wearing today? • My uncle travels by the Underground to work every morning. One day he saw a hidden animal in the map. Can you guess which animal he saw? Section 2 Read the question for section two. Now listen and choose the right answer. • I am good at jumping on a trampoline and standing on my hands. What are you good at? • I have got a microphone and a mobile phone. I make tutorials for my YouTube channel. Have you got your own YouTube channel? Section 3 Read the question for section three. Now listen and choose the right answer. • My brother and I just poured a bucket of water over our heads and now we are soaking wet. Section 4 Read the question for section four. Now listen and choose the right answer. • During our summer holiday, my family and I went on a trip by hot air balloon. We were in the sky, like the birds, above the clouds. Looking down on the Earth was fantastic. • I think I have a normal family. Well, except my brother, who puts his finger up his nose. Or my mother, who sometimes burps. Or my father, who… oh dear. Maybe we are not a normal family after all. 28 2 Me, Myself and I Verkefnabók bls. 21 Listen and answer Hlustaðu og merktu við rétt svar. Nemendabók bls. 22 My Normal Family Hin ameríska Kathy Kenney-Marshall hefur gefið út fjölmörg ljóðasöfn með skoplegum ljóðum fyrir börn og unglinga. Hún býr í Massachusetts og vinnur sem kennari ásamt því að vera ljóðskáld. Hún sækir innblástur fyrir ljóð sín í samverustundir með nemendum sínum og eigin börnum. Eins og gefur að skilja leggur húnmikið upp úr því að reyna að smita nemendur sína af ritgleðinni. FIRST! Find animals and colours in the poem. Látið nemendur skima ljóðið og finna orð yfir dýr og liti. Minnið á mikilvægi þess í námi, að geta skimað texta eftir innihaldi. Bæta má við verkefnið með því að leita einnig eftir orðum yfir fjölskyldumeðlimi. Hlustið því næst á, og lesið, ljóðið í sameiningu. Sum orðanna gætu verið að koma fyrir í fyrsta skipti og þá getur komið sér vel að fara yfir æfingaorðin í sameiningu. Leitið eftir rímorðum í ljóðinu og skrifið upp á töflu. Látið nemendur leita eftir sagnorðum og athugið hvort þeir sjái eitthvað óvenjulegt við ljóðið:

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxNzc=