Yes we can 4 - kennsluleiðbeiningar

Markmið Nemendur geta … • Skilið fyrirmæli og spilað borðspil • Skilið innihald nokkura söngva og ljóða 4 7 16 17 18 19 20 21 22 23 25 26 15 14 13 12 11 9 3 8 5 6 1 2 10 24 17 Look what I can do! Throw a dice and play the game. START FINISH! Well done! Tell us 1 thing you can smell. Do 6 sit-ups. Sit on the floor. Do 4 push-ups. Touch your hair. Touch your ears. Put your hands on your back. Put 3 fingers on your elbow. Put 7 fingers on your nose. Touch your stomach and your mouth. Stand on 1 foot and touch your shoulders. Tell us 3 things you are wearing today. Touch your head and your knee. Tell us 3 things you can see. Put your hands under your toes. Touch your head and your foot. Go back to number 15. Tell us how old you are. Go back to number 11. Stand on 1 foot. Tell us 2 things you can hear. Say your name. Go back to number 2. Touch your knees. Jump 8 times. Clap your hands 6 times. 17 Spilið í 2–4 manna hópum. Kastið teningi og færið peðið. Lesið og farið eftir fyrirmælum á reitunum. Sá vinnur sem kemur fyrstur í mark. sixty-nine / 69 68 / sixty-eight 17 Look what I can do! Spilið er fyrir 2-4. Byrjið á því að rifja upp æfingarorð kaflans. Notaðu flettispjöldin eða töfluna. Farið yfir merkingu orðanna push-up og sit-ups. • Have any of you heard the word “sit-ups” before? Can you show us how to do sit-ups? Excellent! • What about “push-ups”? Who can show us how to do push-ups? • Now then, have you found out what the two words “sit” and “push” mean? Well done! They mean "Sæt dig op og pres dig op". How did you find out what they mean? Skiptu nemendum 2ja til 4ra manna hópa. Hver hópur notar eina bók og hver nemandi þarf peð til að spila með. Nemendur skiptast á að kasta teningi og færa peðið eftir því hvað teningurinn sýnir. Þau fylgja fyrirmælunum á spilaborðinu. Þau sem ekki geta gert eins og fyrirmælin segja til um eiga að bíða eina umferð. Sá/ sú sem kemur fyrst í mark vinnur. 78 5 My fantastic body

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxNzc=