English every day Right, let’s get started! Hi/ Hello! Good Morning! Nice to see you! How are you? Fine, thanks. Come in. Sit down, please. Find your chair. Now then, let’s see….Who is here today? Martin? Yes! Sunita? How many girls / boys are there in our class today? What day is it today? What’s the weather like today? Have you had a nice weekend? I wonder who can find / see / tell me / show us… See if you can find… Put your hand up / on your head / nose / Stand up if you can see… Look carefully! Use your ear and listen carefully! Have a quick think… Have you found…? Try again! It’s your turn / It’s Jacob’s turn. Let’s all have a go. Are you ready? Ready, steady, go! Open your book on page… Approval Activity words Well done! Great! Excellent! Super! Fantastic! Good job! Great work! Good for you! Good girl/boy! Goodness me, I’m impressed! Listen Read… Write… Count… Find… Point to… Find a pencil / your crayons, please. Draw / Colour… Circle… Sort… Show me… Go to… Let’s play / sing / say it! …and don’t forget Right, tidy-up time! Please. Thank you. Sorry! Pardon. Excuse me. Come on, let’s all tidy up. Put your book and your pencil case in your bag. Children wearing red jumpers / children who like cycling can go out / home. Put your jacket on, please. See you tomorrow! Have a nice day! Bye! Gagnlegar kennsluhugmyndir Að koma af stað samtölum Sem fyrirmynd ættir þú að nota ensku við hvert tækifæri í kennslunni. Aðlagaðu orðanotkunina að getu nemenda en vertu óhrædd/ur við að leyfa þeim að heyra ný orð. Með námsefninu Yes we can fá nemendur einmitt verkfæri sem gera þeim kleift að skilja innihald, þrátt fyrir að þau þekki ekki öll orðin. Notaðu skýra líkamstjáningu og undirstrikaðu fyrirmælin með því að benda á orðmyndir og hluti í kennslustofunni. Bentu á blaðsíðutal, leiktu og notaðu látbragð til að útskýra það sem mun gerast. Þegar nemendur svara á íslensku getur þú endurtekið á ensku. Oft hentar að flétta stutt munnleg verkefni inn í kennsluna, í pörum eða stærri hópum, til að nemendur verði öruggari með nýja málið. Gefið hverjum og einum tækifæri til að segja orð eða setningu, þannig að sjálfstraust þeirra eflist stöðugt og jafnvel feimnir eða óöruggir nemendur upplifi að vera með og meistra ný orð og orðatiltæki. Ræðið til dæmis um uppáhaldsdaga eða -liti, hluti í skólatöskunni eða veðrið. Hér eru nokkur dæmi um orð og orðasambönd sem hægt er að nota við mismunandi aðstæður með nemendum á byrjendastigi svo þeir heyri sem mesta ensku. 8 Gagnlegar kennsluhugmyndir
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxNzc=