100 Miller D. og Raymond A. (2008). Safeguarding disabled children. Í Baginsky M. (ritstj.), Safeguarding children and schools, (bls. 68–84). London. Jessica Kingsley. Miller-Perrin C. L. og Perrin R .D. (2012). Child Maltreatment. An Introduction. London. Sage. Mossige S. og Stefansen K. (2008). „Norske ungdommers rapportering av vold og seksuelle overgrep. Resultater fram en landsrepresentative studie.“ [Norskir unglingar segja frá ofbeldi og kynferðislegri misbeitingu.] Norges Barnevern, 3: 3–16. Mullender A., Hague G., Imam U., Kelly L., Malos E. og Regan L. (2002). Children‘s perspectives on domestic violence. London, Thousand Oaks, CA. Sage. Nanna Þóra Andrésdóttir. (2014). Griðastaður frá ofbeldinu. Líðan unglinga í skóla. Í Guðrún Kristinsdóttir (ritstj.), Ofbeldi á heimili. Með augum barna, (bls. 169–189). Reykjavík. Háskólaútgáfan. Nanna. Kristín Christiansen. (2011). Skóli og skólaforeldrar. Ný sýn á samstarfið um nemandann. Reykjavík. Höf. Noddings N. (1984). Caring. A feminine approach to ethics & moral education. Berkeley. University og California Press. Nordahl T. (2002). Eleven som aktør fokus på elevens læring og handlinger i skolen. Oslo. Universitetsforlaget. NOU (2003). Retten til et liv uten vold: Menns vold mot kvinner i nære relasjoner nr. 2003/31. Sótt af http://www.regjeringen.no. Olweus D. (1993). Bullying at school: What we know and what we can do. Malden MA. Blackwell Publishing. Ólafur Páll Jónsson og Andrea Ósk Jónsdóttir. (2004). (ritstj.) Sjúkdómsvæðing. Reykjavík. Siðfræðistofnun HÍ. Ólafur Páll Jónsson og Þóra Björg Sigurðardóttir. (2012). Lýðræði og mannréttindi – Rit um grunnþætti menntunar. Reykjavík. Mennta- og menningarmálaráðuneytið og Námsgagnastofnun. Ólafur Páll Jónsson, (2016). Hvað er skóli og hverjir eru allir? Í Dóra S. Bjarnason, Hermína Gunnþórsdóttir og Ólafur Páll Jónsson, (ritstj.) Skóli margbreytileikans. Menntun og manngildi í kjölfar Salamanca, (bls. 95–116). Reykjavík. Háskólaútgáfan. Ólöf Ásta Farestveit og Þorbjörg Sveinsdóttir. (2006). Verndum þau. Hvernig bregðast á við grun um vanrækslu eða ofbeldi gegn börnum og unglingum. Reykjavík. Mál og menning. Pence E. og Paymar M. (1993). Education groups for men who batter. New York. Springer. Perel G. og Peled E. (2008). The fathering of violent men: constriction and yearning. Violence against women, 14, 457–482. Pernebo og Almqvist. (2016). Young children's experiences of participating in group treatment for children exposed to intimate partner violence: A qualitative study.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxNzc=