34 Corsaro, W. A. (2003). We‘re friends, right?: Inside kids‘ culture. Joseph Henry Press. Cuffaro, H. K. (1996). Dramatic Play: The Experience of Block Building. Í E. S. Hirsch (ritstjóri), The Block Book (3. útgáfa, bls. 75–102). National Association for the Education of Young Children. Daníel Steingrímsson og Kristín Karlsdóttir. (2020). „Það var eitthvað meira þarna“: Mat á námi og vellíðan barna. Netla – Veftímarit um uppeldi og menntun. https://doi.org/10.24270/serritnetla.2020.2 Devi, A., Fleer, M. og Li, L. (2021) Preschool teachers’ pedagogical positioning in relation to children’s imaginative play. Early Child Development and Care, 191:16, 2471–2483, Doi: 10.1080/03004430.2020.1717479 Dewey, J. (2000). Hugsun og menntun. Rannsóknarstofnun KHÍ. Dockett, S. og Perry, B. (2007). Play and mathematics. The Australian Association of Mathematics Teachers. Donner, P., Lundström, S. og Heikkilä, M. (2022). Exclusion and limitation through favouritism as a strategy in children’s play negotiations: A qualitative analysis of children’s multimodal play. Journal of Early Childhood Research, 20(4), 449–462. Doi: 10.1177/1476718x221083425 Elín Guðrún Pálsdóttir og Kristín Norðdahl. (2016). Að efla leikskólastarf á námssviðinu sjálfbærni og vísindi – samstarfsrannókn. Í Kristín Karlsdóttir og Anna Magnea Hreinsdóttir (ritstjórar), Leikum, lærum, lifum: Námssvið leikskóla og grunnþættir menntunar (bls. 189–221). RannUng og Háskólaútgáfan. Elkonin, D. B. (2005). Chapter 2: On the historical origin of role play. Journal of Russian & East European Psychology, 43(1), 49–89. Doi: 10.1080/10610405.2005.11059243 Engdahl, I.M. (2021). Toddlers as social actors in early education. Psicología, Conocimiento y Sociedad, 11(1), 103–128. https://doi.org/10.26864/PCS.v11.n1.5 Fleer, M. (2021). Play in the early years (3. útgáfa). Cambridge University Press. Fleer, M. (2015). Pedagogical positioning in play – teachers being inside and outside of children‘s imaginary play, Early Child Development and Care, 185:11-12, 1801–1814, Doi: 10.1080/03004430.2015.1028393 Gaskins, S. (2014). Children’s play as cultural activity. Í L. Brooker, M. Blaise og S. Edwards (ritstjórar), The SAGE handbook of play and learning in early childhood (bls. 31–42). SAGE. Grieshaber, S. og McArdle, F. (2010). The trouble with play. Open University Press. Guðrún Alda Harðardóttir og Baldur Kristjánsson. (2013). Þátttaka barna í ákvarðanatöku í leikskólastarfi. Netla – Veftímarit um uppeldi og menntun. https://netla.hi.is/serrit/2013/fagid_og_ fraedin/003.pdf Hakkarainen, P., Brėdikytė, M., Jakkula, K. og Munter, H. (2013). Adult play guidance and children‘s play development in a narrative play-world. European Early Childhood Education Research Journal, 21:2, 213–225, Doi: 10.1080/1350293X.2013.789189 Han, M. og Johnson, J. E. (2021). Play and literacy. Hamilton Books. Hännikäinen, M. & Munter, H. (2018). Toddlers‘ play in early childhood education settings. Í P.K. Smith og J.L Roopnarine (ritstjórar), The Cambridge Handbook of Play: Developmental and Disciplinary Perspectives (bls. 491–510). Cambridge University Press. Hrönn Pálmadóttir. (2019). Viðhorf leikskólakennara og leiðbeinenda til upphafs leikskólagöngu barna. Netla – Veftímarit um uppeldi og menntun. https://netla.hi.is/greinar/2020/ryn/03.pdf Hrönn Pálmadóttir. (2017). Gildi í samskiptum og leik ungra leikskólabarna. Netla – Veftímarit um uppeldi og menntun. https://netla.hi.is/serrit/2017/innsyn_leikskolastarf/003.pdf Hrönn Pálmadóttir og Jóhanna Einarsdóttir. (2012). Yngstu leikskólabörnin: Samfélag í leik. Uppeldi og Menntun, 21(2), 43–69. Uppeldi og menntun - 2. hefti (01.07.2012) - Tímarit.is (timarit.is) Ingibjörg Ósk Sigurðardóttir og Svava Björg Mörk. (2020). Kófið og leikskólinn: „Þetta var mögnuð „tilraun“ til að sjá gæðastarf verða til við skrítnar aðstæður“. Netla – Veftímarit um uppeldi og menntun:
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxNzc=